مدیرعامل شرکت نارین تک فرتاک: محصول “دیتاسنتر سیار ماژولار” ما نمونه داخلی و یا خارجی ندارد

کانتینر دیتاسنتر ماژولار از جمله مهمترین محصولات شرکت نارین تک فرتاک میباشد که به بهانه طراحی و تولید این محصول با مدیرعامل این شرکت به گفت وگو نشستیم.

به گفته مهندس فرهاد رحیمی، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت نارین تک فرتاک هدف از تشکیل شرکت نارین تک فرتاک تولید ابزارهای سلف سرویس بانکی برای ارائه سرویس بانک در خارج از شعبه بود و تا به امروز نیز حدود 83 درصد از سهم بازار در خصوص خودپردازهای سیار در کل کشور به این شرکت اختصاص دارد.

از سال 2002 شرکت گوگل برای اولین بار یک کانتینر را به دیتاسنتر مجهز کرد و به بهره برداری رساند و به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد و شرکت های دیگر نیز به صورت آزمایشی فعالیت هایی انجام دادند که در نهایت در سال 2007 شرکت سان به صورت رسمی از محصول خود رو نمایی کرد. بر اساس آمارهای موجود تاکنون شرکت های بزرگ دنیا چه در سیستم های بانکی و چه غیر بانکی از این محصولات به طور متنوع در حال استفاده هستند و از دیتاسنترهای سنتی فاصله گرفتند. اگر در ایران نیز بررسی کنیم به این نتیجه میرسیم که تا سال 2020 مراکز داده کشور باید مجهز به این محصول شوند و به همین دلیل و با توجه به چشم انداز سال 2020 این محصول نیز نارین 2020 نامگذاری شده است.

محصول ما مشابه داخلی ندارد و با توجه به ماژولار بودن آن در دنیا نیز نمونه ای با این قابلیت های ویژه و منحصر به فرد مشاهده نکردیم. ارتقای امنیت، پراکندگی، پایین آمدن هزینه، بهره برداری بالا و سرمایه گذاری ماژولار از جمله مزیت های این محصول است و حتی ما این آمادگی را داریم که در آینده ای نزدیک این محصول را به صورت اجاره ای در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.

یکی از مهم ترین کاربردهای این تجهیزات برای پدافند عامل و غیرعامل است که قابلیت پراکندگی به مراکز داده می دهد تا در سطح کشور جا به جا شوند؛ شاید یک روزی نیاز به این داشته باشیم که مراکز دادههایمان را در یکی از کشورهای دوست نگهداری کنیم تا بتوانیم سرویس هایمان را برقرار کنیم و یا بالعکس؛ بنابراین دیتاسنترهای موبایلی یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه به شمار می روند.

از آنجا که شرکت ما تولیدکننده داخلی است و نیروهای متخصصی در آن فعالیت دارند کلیه مراحل طراحی و تولید این محصول (دیتاسنتر سیار ماژولار) در کارخانه ی خودمان انجام شده و فقط بخشی از تجهیزات آن از خارج وارد شده است.
متن کامل در لینک ادامه:

http://asrebank.ir/news/123505